El dissabte 26 de febrer es va publicar al BOE un extracte de la resolució amb què es convocaven les ajudes destinades a la digitalització d’empreses en el marc de l’Agenda Espanya Digital 2025, el Pla de Digitalització Pimes 2021-2025 i el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència d’Espanya Next Generation EU (Programa Kit Digital).
Fa unes setmanes us vam explicar sobre el Kit Digital i com convertir-se en agents digitalitzadors. Tot seguit us explicarem els detalls dels punts més rellevants de les ajudes del Pla Digitalització:
Continguts
Qui pot sol·licitar l’ajuda?
Les ajudes estan destinades a les petites empreses d’entre 10 i 49 treballadors que formin part del Segment I a la que es dirigeix aquesta convocatòria. Les empreses podran sol·licitar les ajudes de manera directa o a través d’un representant voluntari, el qual haurà d’estar autoritzat, independentment de si és persona física o jurídica.
No podran beneficiar-se de les ajudes els agents digitalitzadors, les empreses de naturalesa pública i entitats de dret públic, els col·legis professionals, societats civils, comunitats de béns, comunitats de propietaris en règim de propietat horitzontal o qualsevol altre tipus d’unitat econòmica o patrimoni separat que manqui de personalitat jurídica.
Abans de sol·licitar l’ajuda, els possibles beneficiaris hauran de complir els següents
Quins són els requisits?
– No tenir la consideració d’empresa en crisi ((article 2.18 del Reglament (UE) núm. 651/2014, de 17 de juny de 2014 i el Reglament (UE) núm. 2021/1237 de la Comissió, de 23 de juliol de 2021)).
– Estar al corrent de les obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social.
– No estar subjecte a una ordre de recuperació pendent després d’una decisió prèvia de la Comissió Europea que hagi declarat una ajuda il·legal i incompatible amb el mercat comú.
– No estar inculpat en cap altra de les prohibicions numerades en l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. Aquestes prohibicions afectaran també a les empreses de les quals, per raó de les persones que les regeixen o d’altres circumstàncies, pugui presumir-se que són continuació o que provenen, per transformació, fusió o successió, d’altres empreses en les quals haguessin concorregut les prohibicions esmentades.
– No superar el límit d’ajudes de minimis (article 2.4 de les Bases Reguladores).
– Disposar de l’avaluació del Nivell de Maduresa Digital segons el test de diagnòstic que us adjuntem a continuació: Vols conèixer el grau de digitalització de la teva PIME?
Quin és l’import de la convocatòria?
L’import total per les ajudes serà de 500 milions d’euros, sent el màxim per beneficiari de 12 mil euros.
Quan inicia el termini de presentació?
Les sol·licituds es podran començar a presentar a partir del dimarts dia 15 de març a les 11 del matí i, tindran una durada de sis mesos o fins a esgotar-se el crèdit establert per a les d’empreses (500 milions d’euros).
Com es pot sol·licitar el bo digital?
Per fer la sol·licitud s’han de seguir els següents passos:
1. Registrar-se en l’àrea privada d’acelerapyme i realitzar el test d’autodiagnòstic (direcció enllaçada en l’apartat de requisits).
2. Triar una o diverses solucions de digitalització ofertes pels diferents agents digitalitzadors. El catàleg d’agents digitalitzadors es pot consultar a Acelera pyme.
3. Sol·licitar l’ajuda a la Seu electrònica Red del Govern d’Espanya.
4. Quan es concedeix el bo a l’empresa: s’ha de subscriure acord de prestació de serveis amb un o diversos agents digitalitzadors.
Quedem a la vostra disposició per a resoldre qualsevol dubte o qüestió que se us plantegi.
