El Govern de la Generalitat donarà 13.500 euros a gairebé 1.000 joves menors de 30 anys que es donin d’alta com a treballadors autònoms durant el 2023, anunciant-se també una injecció global de 32 milions d’euros durant l’exercici 2023 per al col·lectiu de treballadors per compte propi.
Un pressupost que augmenta el 19,6% respecte a l’any anterior, ajudant així a la creació, consolidació i augment dels negocis.
A què es deu aquesta ajuda i augment de pressupost?
La Generalitat augmenta els seus reforços per als autònoms en un moment en què, segons les dades de afiliació a la Seguretat Social, els autònoms catalans –més de mig milió– van baixar, interanualment, per primera vegada des del 2013.
És nova l’ajuda?
No, ja hi van haver antigues convocatòries i en el següent enllaç trobareu un antic resum, el qual en la pròxima convocatòria pot ser modificat, d’aquesta ajuda.
Quan es podrà demanar l’ajuda?
Entre els mesos de maig i juny el Departament de Treball publicarà el programa ‘Foment de l’autoocupació jove’, dotat de 13 milions d’euros. Amb aquest la Generalitat repartirà imports únics de 13.500 euros per autònom, podent-hi accedir aquells menors de 30 anys que estiguin a l’atur i puguin presentar un projecte empresarial sòlid.
A continuació trobareu enllaços relacionats amb aquesta entrada.
(Antic) Subvenció per afavorir l’autoocupació de joves en el marc del programa REACT-UE.
(Antic) Subvencions per afavorir l’autoocupació de joves inscrits al programa de Garantia Juvenil.
Quedem a la vostra disposició per a resoldre qualsevol dubte o qüestió que se us plantegi.
